Традиції дарування існують в усіх світових культурах, та пронизують усі сфери суспільного життя. Проте якщо світська етика піднесення подарунків підпорядковується більш вільним правилам, в діловому світі все трохи серйозніше. Саме тому корпоративні подарунки набувають особливого значення і слугують не лише проявом поваги і вдячності партнерам, колегам, підлеглим, але й чудовою рекламою. Тому використання подарунків, як певної форми спілкування, сприяє покращенню корпоративної атмосфери і зміцненню репутації фірми в зовнішньому світі.
Вибір корпоративного подарунку
Корпоративним подарунком називають подарунок від компанії і для компанії. В діловому світі в якості подарунків прийнято використовувати канцтовари, книги, картини, гравюри, посуд, значки, брелки для ключів та сувеніри, що мають національний або корпоративний характер. Правилами ділового етикету не рекомендується дарувати одяг, засоби особистої гігієни або парфуми.
Окрім цього варто зважати на національні культурні особливості людини для якої готується подарунок. У зв’язку з цим, коли мова йде про подарунки для представників інших культур, з упередженням ставляться до дарування ножів, дзеркал, носовичків. Проте найголовніше – це пам’ятати, що перш за все корпоративний подарунок має відповідати цінностям бренду компанії.
Оформлення корпоративного подарунку
Виявляється, що упаковка корпоративного подарунку має не менше значення, ніж сам подарунок і оформлюється вона також відповідно до норм ділового етикету. Упаковка має не лише відповідати вмісту подарунку, але й правильно представляти дарувальника. Тому важливо додати візитки або корпоративні листівки компанії, з особистим підписом дарувальника.
Правила вручення та прийняття бізнес подарунків
При врученні подарунку прийнято тримати його обома руками та передавати з неглибоким поклоном. Особа, що приймає подарунок, має відповідати тим самим. На відміну від світських традицій, в діловому світі подарунки не прийнято розгортати публічно.
Причиною для відмови від подарунку може слугувати надто висока його вартість. Інколи в правилах корпоративного етикету можуть бути прописані обмежувальні суми, перевищувати які не варто. Тому перевага надається недорогим подарункам або сувенірній продукції.
Тож не забувайти дарувати подарунки і тішити себе та близьких приємними миттєвостями!